piątek, 4 września 2015

SZCZECIN "NA POWAŻNIE I WESOŁO" - 13.05.2015, WYCIECZKA SZKOLNA

13.05.2015 klasa III ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Świdwinie wraz ze swoją wychowawczynią wybrała się z nami na wycieczkę do Szczecina. Program wycieczki był dość intensywny i bogaty, obfitujący w elementy edukacyjne, przeplecione humorem i zabawą.
Pierwszym punktem naszej wycieczki była wizyta w nieco tajemniczym miejscu, a mianowicie w Eurece Eksperymentarium.
Cóż to takiego? To po prostu wystawa interaktywnych doświadczeń, na którą można patrzeć jak na wesołe miasteczko. Dzieją się tam niesamowite rzeczy, a wszystko to jest oparte prawach fizyki, które otaczają nas wokół.
Prezentowane eksponaty oraz doświadczenia są najczęściej bardzo proste, jednak tak przedstawione, że działają na wyobraźnię. Pomocą w zrozumieniu podstawowych praw fizyki służą pracownicy Eureki, którzy w prosty i łatwy sposób potrafią przekazać wiedzę młodym odbiorcom, dla których fizyka, to obszar jeszcze zupełnie nieznany.
Zabawy i śmiechu było co niemiara! Z wielkim żalem musieliśmy opuścić Eurekę, ale program wycieczki rządzi się swoimi prawami - żeby go zrealizować w 100% trzeba zachować dyscyplinę i pilnować się czasu.

Następnym punktem programu była wizyta w Planetarium. Tam dzieci usłyszały mnóstwo ciekawych informacji dotyczących tego, co można zobaczyć na niebie w majową noc, a potem obejrzały seans.

Korzystając z okazji, że planetarium znajduje się na wieży Muzeum Narodowego na Wałach Chrobrego poszliśmy na taras widokowy, żeby zobaczyć Szczecin z góry, tym bardziej, że po obiedzie zaplanowane było spotkanie z panią Małgorzatą Duda - licencjonowaną przewodniczką po Szczecinie i woj. zachodniopomorskim.

Z naszą przewodniczką spotkaliśmy się na Starym Nowym Mieście, gdzie zjedliśmy pizzę w jednej z restauracji usytuowanej w kolorowych kamieniczkach.

Potem udaliśmy się w okolice  kościoła śś. Piotra i Pawła i poznaliśmy legendy: o platanie Mateuszu oraz o baszcie siedmiu płaszczy. Następnie - kierunek: Zamek Książąt Pomorskich, obiekt, który większość z nas zna tylko z zewnątrz. Tam poznaliśmy min. historię książęcej dynastii Gryfitów, która przez ponad pięć wieków władała Pomorzem oraz historię postaci najwybitniejszego władcy księcia Bogusława X i jego żony Anny Jagiellonki. Byliśmy w  Muzeum Zamkowym, gdzie znajdują się książęce sarkofagi, zwiedziliśmy Gabinet Lubinusa oraz Celę Czarownicy. Dzieciom najbardziej spodobała się chyba  legenda o czarnych kotach i o czarownicy Sydonii von Borcke.

Na koniec udaliśmy się do katedry św. Jakuba, gdzie wjechaliśmy windami na taras widokowy wieży i tam podziwiając panoramę miasta wysłuchaliśmy legendy o św. Jakubie. Po zakończeniu zwiedzania był czas na zakup pamiątek ze Szczecina i czas na lody McDonald's.

Dzieci zmęczone i zadowolone dotarły wieczorem do Świdwina,   a szczecińskie legendy, które zostały spisane przez naszą przewodniczkę i podarowane dzieciom będą na pewno miłym wspomnieniem na lata.